Isnin, November 24, 2008

AZUA BALIK DARI RIAT

Hari ini abah dan mak pergi jemput azua balik dari riat, mak sewa van pak tam nak ambil dia, kesian mak korbankan duit dia RM500 tapi bila aku tanya mereka yang biasa pergi KL lebih kurang itu juga kosnya, itulah kasih ibu seperti lagu yang pernah aku dengar " kasihnya ibu membawa kesyurga, rela berkorban apa saja harta atau pun nyawa ". tak pelah asalkan mak puas hati hajat dia nak pergi ambil azua buat kali terakhir tercapai. Semua pun teringin nak pergi ambil tapi tak boleh aku dan mia dah tentulah tak boleh pergi sebab kena jadi tukang tunggu dan tukang masak tetap mak.
Hari ini aku dan mak dah rancang nak ma masak Sambal udang, Laksa, Lemak Rebung & Gulau Tempoyak, semua barang aku dah sediakan tinggal untuk mia masak je, dan aku dah bagitau kat kak mimah kalau boleh tolong mia masak untuk tambahan nanti belilah kacang dan ada buat kuih dengan mak, kuih makmur, mazola dan biskut arab harap azua suka.
Seronok sangat mak nak pergi ambil azua setiap hari mengira hari nak pergi, tapi pagi tadi mak tak berapa sihat resdungnya datang balik harap mak akan lega lepas makan ubat, Aku doa semuanya selamat.

Tiada ulasan: